påsklov och solsken

Påsklovet leker, spelat massa tennis och hängt med tennis tjejerna. Kul och mysigt gäng med galet mycket skratt! 
Mentalt har jag bara lagt ner allt som har med ordet skolan att göra, läxor, plugga inför prov mm. Som tur är räknas ju inte detta års betyg, vilken är en lättnad ifrån axlarna! Betygen är absolut inte dåliga, men inga att hänga i julgranen!!

Igar hade vi helkväll med snabbmat och Nintendo 64 i Timmys källare. Säger bara TACK Fredrik för att allt spelande du och jag och Trowald gjorde varje dag efter skolan massa år sedan! Jag var vinnare flera gånger igår kväll, vilket konstigt nog var väldans överraskande för en stor skara av sällskapet haha.

Kan inte fatta att nu är det 3 veckor kvar innan jag står där på första gigant stora balen inne i Boston city med balklänning och uppsatt hår. 5 veckor kvar innan jag sätter mig på flyget för en veckas Disneyworld i Florida med skolan, 6 veckor till Nick's ännu häftigare Prom och 7 veckor till Graduation.

Tennislaget är verkligen hur roligt som helst! Vi är bara 15 tjejer vilket gör det lätt att be close to everyone. Här i USA har man något som de kallas "spirit" i skolan under de gånger du har en match med ditt lag. Förra veckan körde vi fruitsalad tema och jag och Jess klädde ut oss till Pinapples. Papperslöv i håret och gula kläder med ränder i ansiktet :)
Jag forlorade min match den dagen, men hela mit tlag gjorde världens finaste sak för mig dagen därpå. De klädde ut sig till Sverige fan, men blå-gula kläder och "WAGT <3 Sweden" (Westford Academy Girls Tennis).

Ikväll väntar lite tennis, glassbar och kanske hot tubbing med Nick vi får se hur tiden räcker till...

HADE VÄRLDENS GRYMMASTE HELG I NYC!!!! Pyrola, Ingrid och Linnea =)


efter en timmes frisbee spel  i den kalla vinden


Joc's tröja på "I love Sweden" dagen!


all out!!!!




allt-pallt-kallt-ballt


vi hoppade på fel tåg på vägen hem, så det var bara att stiga av tåget efter en station och återvända haha


TACK INGRID!


-Excuse me mam, do you mind taking a picture of us?


snyggaste! :D


SPAG dinner med tennislaget. (spagetti middag innan en viktig match)
Jag, Elisabeth, Jess, Britt, Sid, Farz, Kate, Chels och Abby!



SES!

Kommentarer
Postat av: mamma

vilka underbara bilder - blir glad när jag tittar på dem! gott gäng i tennisen, o ni var verkligen som gjorda för att vara pineapples! Love love!

2009-04-21 @ 10:26:32
Postat av: Anna

åh vad härligt det ser ut Johanna och vet du, jag saknar dig! Det har varit sola dagar här i uppsala då jag velat ringa dig för att ta en latte vid ån. Men det får vi ta sen! Förresten, tanke på att allt är när om 7 fucking veckor tar jag STUDENTEN! Det är makalöst sjukt. Synd att du inte är här då, men men. Puss på dig!

2009-04-23 @ 22:12:13
URL: http://nygardh.blogg.se/
Postat av: Pyrola

Hahaha känner igen fenomenet att inte bry sig så mycket om betygen^^ kommer bli lite drygt att behöva ta det seriöst sen :P

Kul kul kul att tennisen går bra, lax är kul det med vi har ett riktigt bra record tror det är 1-8 eller nåt sånt.

Hade också ett helt underbart veckoslut med dig, du är bäst<3

Hörs!

2009-05-02 @ 15:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0