090111

Idag är söndag, en riktigt chill söndag. På grund av att jag inte har haft en engelska lektion på 3 dagar så innebär det också att jag har ett liv! Hade en liten fjuttig tyska läxa denna helg, that was it! Men idag är det också en underbar söndag, min underbara lilla Kristina brud har anlänt till usa, dock till Colorado men ändå!
Hela min familj drog ut för att äta söndagfrukost på något ställe här i närheten, har mer än mindre energi för det. Så det blev till att stanna hemma, lat brud! Min värdmamma frågar, johanna är du sjuk? jag menar om du inte har lust att äta så måste det väl vara något fel!? haha ;)

Kan knappt förstå att tiden går så snabbt, den 11 januari? Va liksom? Vad hände med att det kändes som nyår igår?
Veckan som kommer, kommer dock att kännas dööööö lång... Jobbigt schema denna vecka med mycket läxor och inlämningar som jag får i börjar av veckan. Nej men nu ska jag allt sluta klaga! jag har också skidtävling på tisdag!!
Det förgyller ofta humöret!

Jag, Juliana, Timmy, Alex och Shauna beslöt oss för att ta vara på snön och gå ut och bygga en snowman. Efter att två av bollarna var fixade, så säger jag högt. Varför måste det alltid vara en snowMAN varför inte en snowWOMAN? Tjejerna gaddade snabbt ihop sig på min sida, och vi beslöt oss för att kriga om saken. Vinnarnen av snöbollskriget får bestämma! Ni skulle allt bra sett hur taggade vi blev på 10 sekunder, och alla började fixa snöbollar och göra sig redo. Killarna vann dock överlägset hahahah!! En tjej blev det, enda till Mrs. Parent såg oss, Shaunas mamma. Hon är nog jordens striktaste mor. Ingen TV, inga sena utegångstider, inget körkort för Shauna innan 18 för att hon vill ha kontroll över henne, inga killar på rummet, inte gå över till någons hus om inte mamma i den familjen är hemma, hon pratar inte i andras mobiler eller foreign cellphones som hon säger, haha och det här är bara en del av allt! Men Shauna är en underbar tjej likaså Juliana (den franska utbytesstudenten) och än så länge har Mrs Parent ingen aning om vad vi hade för oss under nyår, och förhoppningsvis stannar det så...













Vår alldeles egna kock och fransyska lagade franska Crepes till oss, serverandes med hot chocolate. Deluxe!!




ta hand om er i sverige, madrid, paris, new jersey!



Kommentarer
Postat av: mamma

hm, kanske något att ta efter, mrs parent....ordning o reda, "inget schlams". ni har verkligen fint med snö, nice!

2009-01-12 @ 08:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0