Till minne av Andra

Jag fick hora om det genom en van till mig for tva dagar sedan. Men idag blev hela skolan informerad genom 2 tysta minuter och ett tal av var rektor klockan 1. En av seniorsarna, Andra som hade ursprung fran Romania gick bort for fyra dagar sedan i cancer. Jag hade en klass med henne under halva forra terminen och hon brukade sitta runt vart bord.
Jag ville bara namna henne idag har sa att manga kan se det. Hon var borta under en stor del av sitt junior year men nar hon kom tillbaka iar trodde alla att hon var battre och att behandlingarna hade verkat som det skulle. Men tyvarr, hande det som ar allas vanners och foraldrars mardrom... Hon klarade inte av cancerns langre och hon dog pa sjukhuset.

Idag slog det mig verkligen nar mina ogon blev vattniga under en "helt vanlig skoldag". Det slog mig hart for att jag inte kan forsta att ett barn kan do fore deras mor och far-foraldrar eller iallafall foraldrar. Hon hade skrivit ett brev till hennes engelska larare pga att engelska var hennes favorit amne i skolan. Var rektor laste upp brevet med darrig rost i hogtalarna och det var om alla hennes framtidsplaner och intressen.
Jag kommer ihag pa halloween dansen nar vi dansade, jag utkladd till vit rosa boxare och hon pirat. Nasta vecka kommer Andra skickas over tillbaka till Romania dar hon kommer att bli begravd bredvid hennes grandparents.


Vila ifred Andra!


Kommentarer
Postat av: mamma

Det var verkligen sorgligt att höra! Jag hade också en kompis som dog i cancer när vi gick på högstadiet o det var verkligen tungt, något man aldrig glömmer. Då måste hon ändå ha mått ganska bra på slutet eftersom hon var med i fírade.

Ja det blir verkligen fel när man "går i fel ordning", en generation i taget tänker man, men glöm aldrig att aldrig ta livet för givet -allt kan vändas på en minut. Älskar dig!/mamma

2009-01-30 @ 15:14:51
Postat av: Pappa

Det känns hår och orättvist när en ung männsiska dör. Att aldrig få växa upp, bli vuxen, träffa en partner, kanske bilda familj och få barn.

Det är viktigt att vi som får vara friska tänker på det - hur lyckligt lottade vi är. Att känna sig trygg, kunna äta sig mätt, sova i en varm säng....men framförallt att få vara frisk.

Älskar Dig Pappa

2009-01-30 @ 17:39:51
Postat av: p

snutt... vilka föräldrar du har<3

2009-02-03 @ 03:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0