almost dead

ordet trappa skrämmer mig! Tanken av att flytta mina ben och benhinnor en millimeter, ooo no no no...
Girls tennis tryouts har startat idag, ja det var just det. IDAG, måndag 4 dagar kvar!

Varför är min skola bäst i allt!? eller snarare varför är inte jag bäst i allt, mina ämnen alla sporter?
Jag är iallafall bäst rankad tjej i badminton i min gymclass, vi har värsta turnering nu som kommer att pågå några veckor. Och jag har vunnit alla mina matcher hittintills!
Men tyvärr är inte badminton tennis haha... Hur som helst jag gör så gott jag kan. Jag önskar ju såklart att jag aldrig hade slutat med tennisen, för varje gång jag är ute på banan inser jag hur förbannat roligt det är.



I helgen drog jag och värdfamiljen till Rhode Island. En väldigt fin hamnstad/stat. Kändes lite som sista april på grund av att det var St Patricks Parade. så alla var fulla och gladare än någonsin, precis som det ska vara!

I söndags hade jag och Eric bilutflyckt. Eller det var vad det hela slutade med iallafall. Vi tog vänster istället för höger på Highwayen och ended up in the middle of NOWHERE!!!! Men galet kul hade vi iallafall, dagen slutade med Asian food court till middag, efter regn kommer alltid solsken ;) Inte för att det någonsin var regn men...


Så nu är det tennis som gäller denna vecka. Efter att våra militär tryouts är över, så får vi besked på fredag om vi klarar teamet eller inte. Har inte några stora förhoppningar, om jag inte klarar det så klarar jag det helt enkelt inte.
Men jag måste erkänna att jag blir allt bättre och bättre för gångerna som går. Tjejerna är super mysiga och nja coachen är sträng. Precis när jag mentalt hade lagt av när det bara var 15 minuter kvar av tryoutsen, då mina shorts ben var lila och min resterande kropp liknade en istapp. Så säger coachen, bra jobbat tjejer då avslutar vi med 4 varv runt banan och suicide (sveriges "idioten") va ända in i glödheta tänken jag. Men tapper som jag försökte vara, för att verka dedicated höll jag upp tempot trots allt.

Denna vecka är en kort vecka, ingen skola på fredag och halvdag på torsdag. fråga mig inte varför. för denna gång bryr jag mig inte ett skit om jag jag ska vara 100% ärlig. Jag är bara överlycklig att vi inte har skola. Jag ska in till Boston på fredag kväll/natt med Nick för att fira en Chelmsfords kompis 18 födelsedag. Kommer bli schkoj!
På lördag kanske det blir en "åka till en annan state" utflykt med kompisarna, eller åka till kusten en kväll, vi får se vi får se :)


Nu väntar en stupid tyska läxa. Och torka mitt hår efter den 20 minuter kokheta dusch jag tog.!

PussBuss


min promdress för Maj! Men det är så mycket ni kommer få se innan själva dagen!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nej guuuud vilken underbar klänning du skojar :D

2009-03-17 @ 15:13:45
URL: http://donnerlisa.blogg.se/
Postat av: Tove

Den där klänningen är det finaste jag någonsin sett!



Vilket kap!

2009-03-17 @ 18:27:34
Postat av: johanna

men gud tack!

2009-03-18 @ 03:33:18
URL: http://www.jwilbrand.blogg.
Postat av: Lisa

Sv: Jo haha jag har följt din blogg med bloglovin ganska länge så jag läser ju varje gång du skriver. :) Det är så kul att höra vad alla håller på med nu för tiden ute på era äventyr! Har väl inte kommit mig för att kommentera förrän nu, tänkte inte på det, haha. ;)

2009-03-18 @ 12:00:04
URL: http://donnerlisa.blogg.se/
Postat av: mamma

den är verkligen nice din promdress - gäller bara skor, hår, naglar, väska...o inte att förglömma en totalt osynlig bh :)

förresten du skulle tagit med dina balväskor.

lycka till med taxbenen!

2009-03-18 @ 15:34:31
Postat av: johanna

har med mig min svarta mamma men kan ju inte ha en svart till en blå klänning det ser ju ut som om man inte har haft en mamma som lärt sig vett och etikett då...!

2009-03-19 @ 02:47:18
URL: http://www.jwilbrand.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0